Виховні заходи



Брейн-ринг «Світлофор в дії»

Мета : ознайомити учнів з основними видами світлофорів і значенням їхніх сигналів. Сформувати уміння швидко і безпомилково орієнтуватися по сигналах світлофора і діяти в різній дорожній обстановці в строгій відповідності із сигналами.
Розвивати пізнавальний інтерес і логічне мислення, застосовуючи отримані теоретичні знання на практиці.

Вед: Доброго дня, юні знавці дорожнього руху! Сьогодні ми з вами проведемо брейн- ринг «Світлофор в дії». У брейн-рингу беруть участь дві команди.
З кожним роком все жвавіше становиться на вулицях міста: рухаються
машини, мотоцикли, автобуси. Одні машини везуть продукти та одяг до
магазинів, інші – розвозять хліб, будівельні матеріали. Та для того, щоб
автомобілі швидше постачали вантаж до місця призначення, необхідно
створювати умови, за яких вони могли б без будь-яких перешкод рухатися містом.
Діти, щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні чітко дотримуватися
встановлених правил дорожнього руху. Впевнена, що ви з ними добре знайомі, адже вони зовсім нескладні.

Конкурс № 1 Кожна команда по черзі відповідає на питання вікторини:
1. Де і як повинні рухатися пішоходи? (По тротуару)
2. У яких місцях пішоходам дозволяється переходити вулицю? (По пішохідному переходу)
3. Які наземні види транспорту ви знаєте? (Автобус, трамвай, тролейбус,
автомобіль)
4. Що таке перехрестя? 
5. Що називається регульованим перехрестям? (Якщо на перехресті є світлофор, або регулювальник)
6. Що означає зелений сигнал світлофора? (Можна йти через дорогу)
7. Чи можна перебігати вулицю? (Не можна)
8. Де повинні перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу? (На острівку безпеки)
9. Що означає жовтий сигнал світлофора? (Зачекай)
10. Що означає червоний сигнал світлофора? (Стій)
 Вед: А хто знає, що означає слово «світлофор»?
 Невеличка довідка. Слово складається з двох частин: «світло» і «фор».
Значення слова світло нам відомо, а слово фор походить від грецького «форос» – «носій».
 Світлофори по призначенню бувають двох видів: транспортні й пішохідні. У залежності від виду транспортних засобів світлофори можуть бути:
а) загального застосування;
б) спеціальні для регулювання руху на залізничних переїздах і поромних переправах, а також для регулювання руху в місцях виїзду на дорогу пожежних і інших спеціальних автомобілів;
в) спеціальні, для регулювання руху тільки транспортних засобів загального користуваня (трамваїв, тролейбусів і маршрутных автобусів (з чотирма круглими сигналами білого-місячного кольору).
Світлофори усіх видів мають фазовий принцип роботи, при якому відбувається послідовне включення кожного сигналу і строго визначене значення кожного сигналу, завдяки якому пропонується строгий порядок дій всім учасникам руху.
 Конкурс № 2 Команди відгадують загадки
1. Біжать чотири брати
І один одного не можуть наздогнати.
(Колеса)
 2. Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорові очі
Я маю недарма…
(Світлофор)
 3. Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай, тролейбус)
 4. Тримаюсь лише на ходу,
А як зупиниш – упаду.
(Велосипед)
 5. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(Світлофор)
 6. З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль,
З дзвоником, а не двері.
(Велосипед)
 7. Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороконіжка.
(Поїзд)
 8. Довгий хвіст дугою тягне за собою
(Тепловоз)
 Вед: Ми вдячні вам за вірні відповіді і переконалися в тому, що з правилами
дорожнього руху ви знайомі. Зараз ми перевіримо наскільки вправно ви їх
виконаєте. Впевнені, що в майбутньому дехто з вас мріє стати водієм. Насправді це досить складна справа, яка вимагає уважності, постережливості та обережності.
 Конкурс № 3. На сцену виходять по черзі по два учасники від кожної команди. На папері намальовані автомобілі. Завдання: порахувати машини, які рухаються вправо і вліво.
 Конкурс № 4 Вікторина.
1.     Людина, яка їде у транспорті. (Пасажир)
2.     Як називають той пост, де на вахті стоїть міліціонер? (ДАІ)
3.      До  якої  групи  належать  знаки,  схожі  на  червоне  око  світлофора?
(Заборонні)
4.     Людина, яка іде по тротуару. (Пішохід)
5.     Як називаються ті знаки, що зображені у блакитному крузі? (Зобов'язуючі)
6.     Пристрій для регулювання руху транспорту і пішоходів. (Світлофор)
Вед: А зараз на вас чекає цікава зустріч з героями, які добре вам відомі.
Подивіться, що трапляється з тими, хто не знає правил дорожнього руху.
 Виступ агітбригади “Світлофор”
1. На світлофор дивитись вмій –
Це так в житті важливо!
Червоне світло – значить стій!
Йти просто не можливо! 
2. А жовте увімкнеться вмить, -
Не поспішай, не рвися.
Не треба також тут спішить –
Уважно роздивися.
 3. А як зелене увімкнуть –
То зовсім інша справа!
Через дорогу всі ідуть
Сміливо зліва й справа.
 4. Світлофор три ока має,
Він про все розповідає:
Жовтий – стій і роздивись,
Враз замри, не ворушись.
 5. Бо червоний запалає –
Він іти забороняє.
А зелений засвітився –
Це для тебе шлях відкрився.
 6. Правил різних є багато, їх потрібно знати.
Про свою безпеку треба пам’ятати.
Бо розвага – це чудово, та життя – одне!
Поведешся необачно й лихо не мине.
 7. Запам’ятайте!
Ніколи не влаштовуйте ігри поблизу дороги.
 8. Не грайтеся на проїжджій частині дороги
 9. Не зупиняйтеся порозмовляти, ви можете не помітити транспорт, що рухається.
 10. Не виїжджайте на проїжджу частину на роликах, ковзанах і велосипедах.
 11. Дітям до 14 років їздити на велосипедах по дорозі суворо заборонено.
 12. Не спускайтеся з гірки на санчатах, ковзанах, якщо гірка веде до дороги.
 13. Дорожні правила вивчай,
Їх треба зазубрити!
Ніколи їх не забувай,
Щоб у безпеці жити!
 14. Будь завжди уважним друже!
Знай всі правила, мій друже!
Де іти, де постояти,
Де потрібно зачекати.
Це не жарти і не сміх,
Бо життя – одне у всіх.
Учні:
1. Горить червоний – стань і стій,
Машин, поглянь, несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.

2. Жовтий нас застерігає:
Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважними дуже ти.

3. Зелений каже: - Не барись,
З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
І машин чекає рій
Переходь мерщій, не стій.

Світлофор. А зараз відгадайте мої загадки.
У мене око загорілось
І враз усі машини зупинились,
Бо колір цей весь рух заборонив.
Ви здогадалися який горів?
Діти (червоний)
Нарешті, засвітилось, друге око,
«Увага!» - колір цей сказав,
І бути обережним наказав.
(Жовтий).
Та ось і третє око засвітилось
І зразу все заворушилось
Відкритий шлях для тебе, і для мене,
Бо око засвітилось зелене.
Світлофор - Дуже добре, друзі ви справились із завданням. Але крім цього, я зараз перевірю, чи надійно ви засвоїли сигнали світлофора. Моя гра називається «Світлофор». Коли мої помічники покажуть вам зелений колір, ви тихенько починаєте тупати ногами, жовтий колір – плескаємо в долоні, червоний – тиша. Будьте уважними.
Вед: Сьогодні ми переконалися, що ви виховані та слухняні, уважні пішоходи.
Підбиття підсумків. Нагородження.

Роздача пам’яток.

І тур «Хто швидше»
1. Які є групи дорожніх знаків?
2. Яка частина вулиці небезпечна?
3. Які бувають перехрестя?
4. Кого називають пішоходом?
5. З яких частин складається вулиця?
6. Хто друг пішоходів та водіїв?
7. Які знаки відносяться до попереджувальних?
8. Які знаки відносяться до наказових?
9. Що таке острівець безпеки?
10. По якій стороні вулиці повинен рухатися пішохід?
II тур
1-а команда:
1. Як називають знаки у червоному колі?
2. Який знак вас «напоїть»?
3. Які заборони існують для пішохода?
4. Як переходити вулицю, коли немає світлофора?
2-а команда:
1. Як називаються знаки, що зображені у блакитному крузі?
2. Який знак нас «нагодує»?
3. Які права має пішохід?
4. Пристрій для регулювання руху транспорту га пішоходів?
III тур
1. Яка машина може їхати без двигуна?
2. З якої сторони можна обходити машину?
3. Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді?
4. Шофер веде машину. Попереду нього дві птиці — гуска та качка. На що можна зробити наїзд, у разі безвихідної ситуації?
5. Який сигнал світлофора дозволяє перехід вулиці?
6. Які машини можуть їхати без сигналу?
7. Як повинен рухатися пішохід за межами населеного пункту?
8. Де повинні рухатися пішоходи, якщо немає тротуару?
9. Як потрібно обходити трамвай і тролейбус?
10. Як дозволяється здійснювати посадку і висадку пасажирам після зупинки транспортного засобу?
4 тур — ставиться запитання одній команді, потім другій, якщо не відповідає одна команда, дається шанс другій.
1. Які бувають перехрестя?
2. Кого називають пішоходом?
3. Що таке острівець безпеки?
4. Де можна і потрібно гратися дітям?
5. Місце, де стоїть на вахті міліціонер?
6. Людина, яка їде у транспорті.
7. Які несприятливі умови для пішохода та водія?
8. Небезпечними зонами на залізниці є ...
5 тур
1. Як потрібно обходити автобус?
2. Як називається людина, яка іде по тротуару?
3. На який сигнал світлофора можна переходити вулицю?
4. Який знак вас «напоїть
5. Що допомагає переходити вулицю, коли немає світлофора?
6. По якій стороні тротуару повинен рухатися пішохід?
7. Які є переходи?
8. Який сигнал світлофора забороняє переходити вулицю?
6 тур
1. З яких частин складається вулиця?
2. Які знаки відносяться до наказових?
3. Які знаки відносяться до попереджувальних?
4. Яка частина вулиці найбільш небезпечна?



БЕЗПЕКА НА ВОДІ І НА ЛЬОДУ

1.ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА ВОДІ І НА ЛЬОДУ ВЛІТКУ І ВЗИМКУ
 1.1. Не виконання правил поведінки на воді  може призвести до нещасних випадків і травматизму, тому під час купання  забороняється:
·        запливати за огороджувальні буї;
·        підпливати до моторних човнів, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів;
·        залізати на технічні  та попереджувальні знаки, буї та інші предмети;
·        використовувати рятувальні засоби і спорядження не за призначенням;
·        стрибати у воду зі споруд, не пристосованих   для цього у місцях, де невідомі глибини та стан дна;
·        організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням та захватом тих, хто купається ;
·        стрибати у воду з човнів, катерів, вітрильників та інших плавзасобів;
·        користуватися для плавання дошками, камерами від волейбольних м’ячів, рятувальними кругами, надувними матрацами;
·        купатися біля причалів;
·        купатися у вечірній час після заходу сонця;
·        стрибати у воду в незнайомих місцях;
·        купатися біля обривів, зарослих рослинністю берегів;
·        засмічувати воду та узбережжя, кидати пляшки та інші предмети.
Забороняється купання:
·        у затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах,  ставках,  морських акваторіях й інших водоймах, які не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не зареєстровані місцевою владою як місця масового відпочинку.
   Для попередження нещасних випадків при пірнанні треба виконувати наступні рекомендації:
·        познайомитись з місцем занурення – вивчити рельєф дна;
·        пірнати на глибину 8 – 11 м. і знаходитися  під водою не більше 40 сек.;
·        коли виникає бажання зробити вдих , потрібно випливати на поверхню;
·        пірнати тільки  тоді, коли є  страховий фал.
 1.2.Під час купання не слід робити лишніх рухів, не треба тримати свої м’язи в постійній напрузі, не порушувати ритму дихання, не перевтомлювати себе, не приймати участі у великих запливах без необхідних тренувань та дозволу лікаря. Не можна заходити у воду спітнілим або після прийому сонячних ванн, жвавих ігор.
 1.3.Як тільки ви починаєте замерзати, треба негайно вийти з води, енергійно розтертися рушником і швидко одягнутися.
 1.4.Не можна купатися, якщо ви почуваєте себе хворим.
1.5.Забороняється виходити на недостатньо міцний лід.
1.6.Граючись снігом, треба бути дуже обережним. Кинута в людину сніжка може завдавати чималих травм. Обмерзла кригою сніжка не тільки травмуватиме людину, але й розіб’є вікно, а його відламки можуть травмувати людей, які знаходяться внизу.
1.7.Не грайте у хокей шайбами і клюшками, які зробили самі.
1.8.Дозволяється кататися на ковзанах тільки на міцному льоду, який не має розщілин.
 1.9.Під час сильних морозів треба слідкувати, щоб не було відмороження рук, ніг, вух. Після переохолодження, негайно знайти тепле приміщення.
2.  РЯТУВАННЯ ПОТОПАЮЧОГО.
  2.1. Щоб уникнути нещасних випадків на воді та попередити травматизм під час купання треба заздалегідь навчити дітей плавати.
2.2. Допомогу людині, яка тоне, може надати  будь – яка особа, яка вміє добре плавати. Якщо людина тоне подивіться, чи не маєте ви під рукою рятувальних засобів - рятувального кола, палки, дошки, м’яча, мотузки, які можна кинути. Рятувальник повинен швидко роздягнутися, визначити, де краще увійти у воду і пливти до особи, яка тоне.
  2.3. Якщо течія річки відносить постраждалого, треба спочатку пробігти берегом річки, а потім увійти у воду нижче за течією.
  2.4. До постраждалого треба пливти обережно, позаду. Якщо це не можна здійснити, то треба за 2-3м наблизитися до нього, пірнути, схопити за коліна і повернути до себе спиною.
2.5. Якщо постраждалий захопив рятувальника і той заважає рухам, необхідно зробити глибокий вдих і затримати його одним із засобів:
- для звільнення від захвату за руки, треба звільнитися одним махом своїх рук у бік великих пальців рук постраждалого;
- для того, щоб звільнитися від захвату двома руками, треба упертися ногами у груди  або плече постраждалого й сильно відштовхнутися;
- для звільнення від захвату за шию або торс рятувальник однією рукою впирається у підборіддя потопаючого, рукою відштовхує його голову назад, а другою рукою підтримує його за поперек.
2.6.Якщо потопаючий занурився під воду, необхідно впірнути, наблизитися до нього, схопити за волосся, витягнути на поверхню й транспортувати до берега.
2.7.Особі, яка провалилась під лід, необхідно подати мотузку, дошку, одяг, не підходячи близько до неї. Якщо лід крихкий, треба лягти на нього. Не поспішаючи, треба допомогти постраждалому вибратися з води.
3.  НАДАННЯ ДОПОМОГИ ВРЯТОВАНОМУ.
3.1.Витягнути постраждалого з води та негайно відправити кого – небудь за лікарем.
3.2.Чекати прибуття лікаря, прийняти міри для надання першої допомоги.
3.3.Якщо постраждалий не втратив свідомість, треба енергійно розтерти йому тіло, надіти суху білизну, напоїти гарячим чаєм чи кавою.
3.4.Якщо постраждалий втратив свідомість але є дихання та пульс, треба піднести до носа ватку з нашатирним спиртом, розтерти тіло.
3.5.Взимку або в холодну погоду треба постраждалого відправити у приміщення, палатку чи машину, зняти мокрий одяг, зробити компрес з одеколону, води або спирту, надіти сухий одяг, напоїти гарячим чаєм або кавою.
3.6.Якщо постраждалий знепритомнів, треба зробити штучне дихання або зовнішній масаж серця. Штучне дихання та зовнішній масаж серця треба робити послідовно, доки постраждалий почне дихати сам і негайно відправити у лікарню.


Правила поведінки на льоду

Зима - чудова пора відпочинку на льоду. Скільки радощів вона приносить! Забави на ковзанах, лижах, санчатах! Тому усі ми із задоволенням зустрічаємо цю пору року, іноді забуваючи про небезпеку, яку може приховувати лід, а саме тонкий лід.
Щоб ні з ким не трапилося лиха, потрібно обережно поводитись на льоду. Найбільш небезпечна крига – перша та остання, адже така крига ще надзвичайно тонка, неміцна і не витримує маси навіть маленької дитини .
 Ця інформація досить цікава: лід блакитного кольору - найміцніший, а білого - значно слабший.
Для однієї людини безпечним вважається лід синюватого або зеленуватого відтінку, товщиною більшою за 7 см.
Для групи людей безпечним є лід товщиною не менше, ніж 15 см. При пересуванні декількох людей по льоду треба йти один за одним на відстані.
При масовому катанні на ковзанах лід має бути товщиною не менше, ніж 25 см.
Перш ніж ступити на лід водоймища, дізнайся про товщину льодового покриву за допомогою довгої загостреної палиці (плішні) чи іншого подібного предмета, але обов'язково легкого, який ти вільно можеш тримати в руці.
Ніколи не перевіряй товщину льоду ударами ніг!
Під час руху по льоду слідкуй за його поверхнею, обходь небезпечні місця та ділянки з кущами і травою. Особливу обережність проявляй у місцях зі швидкою течією, джерелами, струмками та теплими стічними водами підприємств. Якщо лід недостатньо міцний, негайно зупинися і повертайся назад тим же шляхом, роблячи перші кроки без відриву від його поверхні.

Спробуємо з’ясувати, що трапляється з людиною, яка опинилася в холодній воді

У людини в крижаній воді перехоплює дихання, голову ніби здавлює залізний обруч, серце скажено б'ється. Щоб захиститися від смертоносного холоду, організм включає захист – починається сильне тремтіння. За рахунок цього організм зігрівається, але через деякий час і цього тепла стає недостатньо. Коли температура шкіри знижується до 30 градусів, тремтіння припиняється і організм дуже швидко охолоджується. Дихання стає все рідше, пульс сповільнюється, тиск падає. Смерть людини, що несподівано опинилася в холодній воді, наступає найчастіше через шок, що розвивається протягом перших 5–15 хвилин після занурення у воду або порушення дихання.

У випадку, якщо ти все ж провалилися під лід:
-        не піддавайся паніці, утримуйся на плаву, уникаючи занурення з головою;
-       клич на допомогу;

-       намагайся вилізти на лід, широко розкинувши руки, наповзаючи на його край грудьми і почергово витягуючи на поверхню ноги;
-        намагайся якомога ефективніше використати своє тіло, збільшуючи ним опорну  площу;
-       вибравшись на лід, перекотися і відповзай в той бік, звідки ти прийшов, де міцність льоду вже відома.
Далі тобі необхідно переодягнутися. Якщо сухого одягу під руками не виявилось, треба викрутити мокрий і знову одягнути його. Щоб зігрітися, виконуй будь-які фізичні вправи. Можна розтертися сухою вовняною тканиною, потім необхідно сховатися в захищеному від вітру місці, добре укутатися, по можливості випити чогось гарячого.
Звичайно, треба завжди намагатися врятувати людині життя почесно, але перш ніж кинутися до того, хто провалився, тобі необхідно:
-       покликати (якщо це можливо) на допомогу дорослих;
-       знайти предмет, який можна кинути потерпілому (міцну палицю, мотузку, власний пояс, шарф, сумку або рюкзак, якщо вони без речей і мають довгу, міцно пристрочену лямку);
-       оцінити, наскільки далеко від берега опинився потерпілий, і чи є можливість без перешкод дістатися до нього.

Якщо ти впевнений, що зможеш (чи готовий) врятувати людину, то:
-       крикни, що ти йдеш на допомогу;
-       наближайся до ополонки поповзом, широко розкинувши руки;
-       підклади під себе лижі, дошку, фанеру;
-       обговори свої дії з постраждалим (домовся про команду, на яку потужним ривком ти будеш його тягнути, а він в цей час намагатиметься виштовхнути тіло на поверхню);
-       не підповзаючи до самого краю ополонки, подай потерпілому палицю, жердину, лижу, шарф, мотузку, санки чи щось подібне і витягніть його на лід;
-       витягнувши потерпілого на лід, разом із ним поповзом повертайся назад.
Звичайно, кожний нещасний випадок на льоду є індивідуальним, і розповісти про всі варіанти щодо дій під час порятунку неможливо, але, як показує досвід, найголовніше не панікувати і правильно оцінити обстановку. Отже, будь обережним, не ризикуй своїм життям! Не виходь на лід без дорослих!




Мета: 
·       Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі,
·       Вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях.
·       Формувати життєву компетентність, виховувати вміння організовувати своє дозвілля.
Завдання:    
·       Формувати навички безпечних розваг удома, вміння вибирати місця та іграшки для розваг;
·       Розвивати навички користування побутовою технікою.
Очікувані результати:
                     Після заняття учні зможуть:
-         Називати основні електроприлади та правила безпечного користування ними.
Методично-дидактичне забезпечення:
Для дітей:
*   картки з кросвордом, картки для роботи в групах
*  Для вчителя:
v    мікрофон, мультимедійний проектор, демонстраційний матеріал

І. Організаційний момент
                             Дзвоник  дзвонить кожен раз,
Дітлахів він кличе в клас.
Будемо разом ми працювати,
Правила безпеки сумлінно вивчати.
II. Повідомлення  теми і мети
-         Любі діти, виховна година сьогодні буде незвичайна. На вас чекають сюрпризи, нові знайомства. Ви дізнаєтесь, як можна розважатись вдома, зрозумієте, чим можна гратися, а що треба оминати. Засвоїте, що таке «електрика». З’ясуєте, коли і як можна користуватися побутовою технікою.
III. Мотивація навчальної діяльності.
            Всі ці знання вам необхідні для того, щоб ігри, розваги вдома приносили тільки радість і гарний настрій.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.     Актуалізація опорних знань.
Розгадування кросворда « Безпека».( До класу вбігає Непослух):
-         Здається мені, що я потрапив куди треба! Доброго дня. Діти, допоможіть мені! Тітонька Сова задала мені дуже складне завдання: «Знайти найважливіше правило для дитячих ігор». Щоб знайти відповідь, я маю розгадати  кросворд «Найголовніше, що повинно бути зі мною під час ігор»
-         Діти, давайте допоможемо Непослухові.
  ( У кожного учня на парті кросворд, у Непослуха - більший за розміром ).
1.     Якщо у вас немає телефону, то покличете на допомогу з вікна, або (Балкону)
2.     Щоб перейти вулицю потрібно використовувати пішохідний (Перехід)
3.     Що за дивний перехід
На тварину схожий?
Береже людей від бід,
Йде ним перехожий (Зебра)
4.     Людина, яка їде у транспорті це .. (Пасажир)
5.     Як називається людина, що займається тушінням пожеж? (Пожежний)
6.     Вона іде по проводах
І є у селах і містах…(Електрика)
7.     Як називається професія людини, що піклується про здоров’я людей? (Лікар)
Висновок:    Найголовніше, щоб під час ігор була безпека.
-         Як на вашу думку, що це слово означає?
- Бути уважним.
- Продумати свої дії.
- Відповідати за свої вчинки.
- Дотримуватися правил поведінки вдома і на вулиці.
- Допомагати у біді, прийти на допомогу.
Вихователь: Правильно діти! БЕЗПЕКА – це турбота за своє життя, та оточуючих.
2.     Бесіда. «Яке місце для ігор можна вибрати вдома»
-         (учитель) Для власної  безпеки краще гратися у своїй кімнаті або в загальній кімнаті в своєму куточку. Щоб не нашкодити собі та іншим, На місці розваг завжди повинно бути чисто і прибрано.
-         А що для цього треба, діти?
 (Діти дають відповіді: прибрати місце після кожної ігри, не смітити не гратися з небезпечними предметами)
-         Гра «Прибери з кімнати небезпечні предмети»
-         (Непослух) А ще тітонька Сова сказала, що дуже зручним місцем для тихих ігор є мій робочий стіл. За ним зручно малювати, клеїти,  грати у настільні ігри.
-         (Вчитель) А ось діти розкажуть,  як можна безпечно розважатися вдома  і на вулиці.
« М’ячик»
Хто проскаче без упину
День і ночі половину,
І при цьому ані трішки
Не натомить власні ніжки?
Хто ж це так, малята, скаче?
Відгадали? Звісно - м’ячик!
Висновок: Дуже важливо вміти вибирати безпечні ігри.
- Діти, чи може гра в м’яч бути небезпечною? ( Необережні рухи можуть спричинити падіння важких речей, розбите скло, коротке замикання, травми)
    - Діти, чи багато ви знаєте ігор? Які з них ваші улюблені?
 - Діти, назвіть найцікавіші ігри. ( Шашки, ляльки, жмурки, лото, впіймай м’яча.)
        - (Н) Дякую вам, діти, за допомогу. А тепер мені час повертатися додому. Бажаю успіхів!
 6. Бесіда «Побутова техніка».
       - Вдома поряд з нами знаходиться багато корисних речей, які полегшують наше життя, роблять його більш цікавим. Дуже важливо навчитися правильно використовувати ці речі, щоб не нашкодити собі та іншим. Діти загадають загадки, а ви спробуєте відгадати, що це за предмети. 


·        Неначе паровоз, гуде,
Шумить, кипить, і пара йде,
Смачний заварює нам чай.
Хто ж він такий? От відгадай. (Чайник)

·        Наш прилад, як живий -
Дме та крутить головою.
Влітку відпочинку він не знає,
Вдома все повітря розганяє. (Вентилятор)

·        Розморожувати вміє,
Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,
Нагодує всю родину. ( Мікрохвильова піч)

·        То вперед, то у бік
Ходить – бродить парохід.
А зупиниш – горе,
Продірявить море.(Праска)

·        Може він порахувати,
 Може він пісні співати,
 Малювати і писати,
 Помилки перевіряти.
 Може він листа прийняти,
 З другом швидко нас зв’язати,
 Він багато чого може
 І завжди нам допоможе! (Комп’ютер )

·        Може моркву покришити,
Свіжий сік для нас зробити.
Непотрібно йому рук -
Має функцій безліч штук. (Кухонний комбайн)
-         Як  можна назвати всі ці предмети? («Побутова техніка»)
-         Які ще предмети побутової техніки ви знаєте і для чого вони потрібні?(Вчитель вивішує малюнки після відповідей дітей)
Робота в групах
-         Уважно прочитайте і скажіть, про який прилад йде мова. Якщо здогадаєтесь, то прикріпіть свою картку під зображенням цього приладу, що є на малюнку на дошці.
Картка 1. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує.
Картка 2. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі.
Картка 3. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший в домі помічник.
Картка 4. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску.
Картка 5. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг.
-         Якою технікою вам дозволяють користуватися самостійно?
-         Як саме ви користуєтесь? Коли?
7. Перегляд мультфільму:  «Фокс і Трот спішать на поміч. Електроприлади»
   Мотиваційна бесіда :
-         До чого може призвести порушення правил використання електроприладів?
V. Закріплення нового матеріалу.
1. Сценка з подальшим обговоренням
Які правила пожежної безпеки порушено?
 ( За столом , біля батареї , сидить Матроскін , читає газету. Стук у двері. )
Галченя : Хто там ?
( Входить Пєчкин з коробкою в руках. )
Пєчкін: Це я , Листоноша Пєчкін, приніс посилку від вашого хлопчика .
Матроскін : Проходьте , шановний  Пєчкін. Чай будете пити ?
Пєчкін: Ніколи мені .
( Дістає квитанцію , простягає Матроскіну . )
Пєчкін: Розпишіться ,та я далі піду
( Матроскін розписується . Пєчкин йде. )
( Матроскін відкриває коробку , дістає обігрівач )
Матроскін : Ура! Це ж дядько Федір надіслав нам електричне сонце!
(Включає обігрівач . ) Мрр , тепло , як в Африці .
( Лунає мукання корови : Му- у. )
Матроскін : Це ж моя корівка . Я ж забув її подоїти !
( Кидає газету біля обігрівача і тікає. )
( До кімнати вбігає Шарик. )
Шарик : Гав , гав ! Весь день на полюванні пробув . Замерз , як собака. Всі лапи наскрізь промочив .
( Дістає шкарпетки , вичавлює їх, вішає на обігрівач . Гріє руки над обігрівачем . ) До чого прогрес дійшов ! На вулиці осінь , а тут хоч засмагай !
( торкається мокрими лапами обігрівача. ) Піду Матроскіна пошукаю .
(Виходить)
-         Які правила порушили герої?
Гра « Екстрений виклик»
-         Алло! Пожежна охорона?
-         Так, черговий Петренко слухає Вас.
-         У квартирі навпроти пожежа! Приїжджайте!
-         Назвіть адресу.
-         Вулиця…
-         Виклик прийнято. Чекайте.
    Вчитель доповнює: і щоб не сталося пожежі, треба:
-         Ідучи з дому, не забудьте вимкнути всі ел. прилади.
-         Ніколи не тягніть за шнур, вимикаючи ел. прилади, робіть це охайно, обережно виймаючи з розетки штепсель.
-         Ні в якому разі не підходьте до оголених  дротів, не торкайтеся їх.
-         Ніколи не засовуйте пальчики чи інші предмети до розетки.
-         Якщо ви помітили, що задимівся якийсь дріт, вискочила іскра з вимикача або розетки, негайно повідомте дорослих або зателефонуйте 101.
IV. Підсумки
            Мікрофон:
-         Що таке безпека?( БЕЗПЕКА – це турбота за своє життя, та оточуючих. А людину, яка дотримується таких правил можна назвати обережною, відповідальною, безпечною.  )
-         Мені найбільше сподобалось…
-         Матусі я розповім…

 
Мета: активізувати спортивно-масову роботу серед учнів, зміцнювати здоров'я дітей засобами фізичної культури, розвивати спритність, кмітливість, організованість за допомогою рухливих ігор та естафет.
Інвентар: м’яч, гімнастичні палки, папір, олівець, тарілки, яблука, мішки, канат.

Веселі старти для учнів 4-х  класів.
 Ведуча. Доброго дня усім присутнім на цьому стадіоні! Сьогодні ми зібралися на спортивне свято «Веселі старти», щоб позмагатися у силі, спритності, винахідливості і просто відпочити. Тож розпочинаємо наше свято!
 (Звучить гімн Полтавщини)
Ведуча.
О спорт, о спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди.
Здоров’я, юність, силу дасть
І творчої снаги.

Щодня бігом ви займайтесь,
Ще й водою обливайтесь.
Збереже це від всіх бід,
Жити будете сто літ.

Лиш прокинувсь – уставай,
Ліні волі не давай,
Хто починає день з зарядки,
У того справи всі в порядку!
 Ведуча.
Друзі! Спортивне змагання
Починати пора,
Нумо, дружно крикнем всі:
Фізкульт-ура!

У змаганнях беруть участь 2 команди:
«Нінзя» «Вікторія»
Привітаймо їх!
А підбиватиме підсумки конкурсу – третя команда, звичайно ж наше шановне, жюрі. У них сьогодні нелегке завдання – з спритних , сильних, винахідливих вибрати найсильніших, найспритніших, найвинахідливіших, най-най-най…
А зараз – привітання команд.
(Кожна команда представляє себе)
1 учень.
Лиш один рецепт на світі
Всім-усім підходить дітям.
Коли спорт полюбиш -
Сильним, спритним будеш.
2 учень.
Всім відомо: це чудово,
Коли кожен з нас здоровий,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.

3 учень.

Щоб росли ми вмілими,
Сильними, сміливими,
Покажемо, які ми вправні,
Дружно виконаємо вправи


 Ведуча. Команди представлені, жюрі теж. Нагадую, що оцінюватись конкурси будуть за швидкість і правильність виконання завдань після кожної естафети за трибальною шкалою. Команди готові? Розпочинаймо! Але перед початком змагань я б хотіла звернутися до наших вболівальників. У нас працює незалежне жюрі, яке слідкуватиме за вболівальниками. Найактивніші вболівальники отримають нагороди. Отож, вболівайте за свої команди!
  •  Естафета “Передача м’яча над головою”.
Команди шикуються в колони. Першим гравцям даються м’ячі. За командою м’яч передається над головою гравцеві, що стоїть за спиною. Коли м’яч дійде до останнього учасника той перебігає на початок строю і передає м’яч назад. Естафета продовжується доти, доки направляючий не повернеться на своє місце. Перемагає та команда, направляючий якої швидше займе своє місце.
  • Естафета “Подорож по горах”.
 Дистанція для пробігання ділиться на три рівні частини. Гравець першу частину стрибає на лівій нозі, другу - на правій, третю - на двох. Назад повертається бігом, торкається наступного учасника і так, поки всі не закінчать естафету. Виграє та команда, яка швидше справиться з завданням.
  • Естафета "Біг пінгвінів"
 Команди шикуються перед стартовою лінією. Направляючий затискає м’яч між ногами і за командою біжить до стійки і назад. Передає м’яч та стає в кінець строю. Якщо м’яч упаде потрібно його знову затиснути між ногами й продовжити біг.
  • Естафета «Стрибки жабкою»
Ця естафета проводиться за допомогою гімнастичних палиць. Учасник з гімнастичною палицею під колінами повинен прострибати до фішки, а назад повернутися з палицею в руці і передати наступному учасникові. Виграє та команда, яка перша справиться з завданням, дотримуючись усіх правил.

Спортивна вікторина.
  1. Скільки гравців у футбольній команді? (11).
  2. Скільки гравців у волейбольній команді? (6).
  3. Скільки гравців у баскетбольній команді? (5).
  4. Які ви знаєте фізичні якості?
  5. Скільки білих фігур у шашках?
  6. Який м’яч важчий: футбольний чи волейбольний?
  7. Як часто проводяться Олімпійські ігри?
  • Конкурс експрес малюнків на спортивну тематику.
Потрібно на листку паперу простим олівцем на 3 хвилини створити малюнок на спортивну тематику. Перемагає та команда, у якої малюків більше чи вони кращі
  • Конкурс капітанів.
Хто першим добіжить до тарілочки з яблуком, з’їсть його і швидко повернеться назад.
  •  Естафета «Стумок»
Команди гравців розміщені в колоні по одному перед стартовою лінією. За сигналом ведучі, тобто перші учасники, біжать до орієнтира і повертаються назад. До першого учасника приєднується другий учасник і вони вже біжать вдвох і так само повертаються назад. До них приєднується наступний учасник і так усі гравці в командах. Виграє та команда, яка швидше завершить гру.
  • Естафета “Жонглер»
Набивання м’яча за 1 хв. Можна набивати ногами, колінами і головою. Якщо м’яч падає – підіймаєте і продовжуєте набивати далі. По 1 учаснику.
  • «Стрибки в мішку»
Усі гравці по черзі стрибають в мішках. Коли гравець падає, він повинен швидко встати і продовжити естафету далі.
  • «Перетягування канату»
Це остання естафета. Поки жюрі підраховує кількість балів наших учасників, ми підведемо підсумки на кращого вболівальника. Слово надається незалежному жюрі
(Нагородження вболівальників)
А тепер, надаємо слово жюрі.
(Нагородження переможців)
Ну от і все, звучить свисток,
Змагання закінчилось.
Виходять переможці на місток.
 Вітайте їх – ось наша сила!
Перемогла команда ____________
Давайте привітаємо їх бурхливими оплесками!
Ось і завершилось наше свято. Сподіваюсь, що ви завжди будете такими веселими й бадьорими Всім бажаю міцного здоров’я, удачі, наполегливості і терпіння!.. До побачення! 




Тема: «Дотримуйся правил дорожнього руху»


Мета. Вивчати з учнями правила вуличного руху, дорожні знаки, які цими правилами керують, вчити розрізняти дозволяючи та запобігаючи знаки.  Вчити учнів правильно реагувати на сигнали світлофора та їх рип значення, розуміти жести регулювальника. Застерігати дітей від пустощів на дорогах, про лихацтва і вдавану сміливість, які призводять до трагедії. Виховувати у дітей дисциплінованість, попереджувати нещасні випадки на дорогах, бажання бути уважними, спостережливими, обережними на вулицях і дорогах.

Обладнання. Буратіно ,Світлофор ,юний автоінспектор ,Лікар Айболить ,дорожні знаки (малюнки), мультимедійна презентація, іграшковий транспорт, сигнальні картки.

Хід заняття

1 ведуча.  Діти , ми  з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими і вузькими вулицями. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомобілів , автобусів , маршрутних таксі.

2 ведуча . Їм ніхто не заважає , тому що існують чіткі , суворі правила для водіїв і пішоходів . І ми повинні їх знати . Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. Тому потрібно вивчати правила дорожнього руху і суворо їх дотримуватись.
Вчитель. - Хто на занятті сьогодні буде активним і дасть найбільше правильних відповідей отримає медаль «Знавець правил вуличного руху»
(Створюється вуличний гомін ,лунають автомобільні сигнали ,десь лунає міліцейський свисток . Чути голос:  „Це  я тобі свиснув! Ходи-но сюди хлопчику!”
(До зали заходять регулювальник і Буратіно.)
Буратіно :Я не хлопчик , я Буратіно!
Інспектор :Тим більше ,ти вже дорослий ,а не вмієш дорогу переходити .
Буратіно:Велике місто - просто горе...
                  Я розгубився :”Ой! „ і „Ай !”
                   Не знаю знаків світлофора ,
                    Ледь не потрапив під трамвай
                    Авто , тролейбуси , трамваї
                   Туди - сюди правно снують.
                    Я впав у розпач і не знаю :
                    То де ж дорогу перетнуть?
Інспектор . Наші молодші школярі вже знайомі з правилами дорожнього руху. Вони тобі Буратіно допоможуть ,повідомлять , як поводитись на вулицях міста. А допоможе їм мій помічники – Світлофор .
Світлофор. Що це стоїть на вулиці,
                    Високе та триоке ?
                    Червоно,жовто ,зелено
                     Моргає у всі боки?
                     Це світлофор ,наш добрий друг ,
                     Він про безпеку дбає.
                     Погляне пильно навкруги:
                     Пускає чи спиняє.
                     Слухай ,друже ,знак дорожній,
                      Ставиться не так собі.
                      Як подружиться з ним кожний,
                      Допоможе він тобі.                     
                       Щоб не трапилося всяке.
1 ведуча .      Коли до школи поспішаєш
                        І часу зовсім вже не маєш,
                        Не біжи , а зупинись ,
                        Шлях уважно роздивись.
Регулювальник показує червоний сигнал світлофора .
Світлофор . Червоне світло – зупинись,
                     І на всі боки подивися.
Регулювальник показує жовтий сигнал світлофора.
Світлофор. Жовте світло всіх попереджає,
                     До уваги діток закликає.
Регулювальник показує зелений сигнал світлофора.
Світлофор. Зелене світло – шлях відкрито.
                    Дорогу переходьте, діти .
1 ведуча. Тут на шляху завжди чергує
                Умілий , спритний постовий.
                Відразу всіми він керує,
                Хто перед ним на мостовій.
                Ніхто у світі так не може:
                Одним лиш помахом руки
                Перепинити перехожих
                І пропустить легковики.
( У цей час перетинають вулицю двоє дівчаток,котрі ідуть і рахують гроші Вони розмовляють між собою , не дивлячись навкруги . Створюється вуличний гомін , лунають автомобільні сигнали.)
Автоінспектор. Зачекайте –но подружки!
                           Оченята де ?Де вушка ?
                           Щоб перетнути вулицю ,
                           На розі зупиніться ,
                           І перш за все уважно
                           На світлофор дивіться.
Ведуча. Щоб дівчатка краще вивчили сигнали світлофора, пограємо у гру.
Гра «Сигнали світлофора»
Учні стоять у шерензі обличчям до світлофора. На зелений сигнал – крок уперед, жовтий – стоять, на червоний – крок назад. Хто помилився, вибуває з гри.
Ведуча.  Дівчатка, ви запам’ятали сигнали?
(Інспектор і Світлофор переводять дівчаток через дорогу.)
Вправа для очей
-        Щоб бути уважними на дорозі, виконаємо вправу. Хто перший знайде і прочитає три  назви кольорів світлофора. (таблиця)
 2 ведуча . Щоб не трапилось біди ,
                 Пам’ятай ,мій друже :
                 Ці забави на дорозі
                 Небезпечні дуже.
(Буратіно бере м’яч , переходить вулицю ,граючись)
Буратіно . Мій дзвінкий, веселий м’яч,
                  Ти куди несешся вскач?
                  Я у нашому двобої
                  Ну ,не встигну за тобою .

Автоінспектор. Буратіно ,стій ,не вибігай,
                          В м’яч на дорозі ти не грай.
                          Забави тут є недоречні ,
                          Це місце досить небезпечне.
(Забирає у Незнайка м’яч )
 
1 ведуча. Щоб не трапилося всяке
                 Шанувати треба знаки .
Вчитель. Коли людина вчиться читати, то їй показують букви. З букв складаються слова. Зі слів – речення. У дорожньої мови теж є букви – знаки. Та їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу – дорожній сигнал.
Ці сигнали – кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Голубі, жовті з червоною окантовкою.
І не випадково вони такої форми і кольору.
Одну групу розмістили на трикутниках з червоною окантовкою. «Обережно!» - попереджають вони і називають їх – попереджувальними.
Другу групу розмістили в крузі з червоним обрамленням. Ці знаки називають – забороняючі.
І ще одна група знаків – голубі прямокутники з малюнками. Це – вказівні знаки.
-        А для чого існують знаки?
Гра «Хто уважніший». Назвати правильно групу знаків. За правильну відповідь – фішка.
Інспектор до Буратіно (показує знак).
 Є майданчик біля дому –
                     Гратись весело на ньому.
                     Тут ,спокійно, безперечно ,
                      На дорозі ж  небезпечно .
Фізхвилинка.  «Три світла світлофора»
Пригоди Буратіно на вулиці.
Сцена 1.
Хлопчик їде великою іграшковою машиною по вулиці. Буратіно біжить за машиною і чіпляється за неї, тут же падає.
Шофер. Куди ж ти чіпляєшся?
Буратіно. А я хочу кататися.
Шофер. Ти бачиш, що могло б статися?
Буратіно. Та я тільки коліна забив.
Вчитель. Яку помилку зробив Буратіно?
Діти. Не можна чіплятися до машини, щоб покататися. Це дуже небезпечно!
Сцена 2.
Буратіно катається на велосипеді посеред вулиці і скрізь чути гудки.
Шофер. Ти  чого їздиш по вулиці і не дивишся по сторонах?
Буратіно. Де хочу там і катаюся.
Вчитель. Яку помилку робить Буратіно?
Діти. На велосипедах можна кататися тільки в дозволених місцях, де не їздять машини. А по вулиці дозволяється їздити на велосипеді тільки після 14 років.
Сцена 3.
Вчитель. Зустрілися Буратіно і дівчинка.
Буратіно. Дівчинко, куди бігти, щоб потрапити в цирк?
Дівчинка. Спочатку по зебрі перейти вулицю на зелене світло, потім…(Буратіно махає рукою і біжить). Та ти ж не почув!
Буратіно. Я дуже поспішаю. Ніколи мені слухати! Я побіжу навскіс, так швидше буде.
Буратіно побіг і тут потрапив під колеса. Він падає. Підбігають санітари і виносять його.

Дівчинка. Яке лихо. Буратіно потрапив у біду.
Вчитель. Чому Буратіно потрапив у лікарню? Яку помилку він зробив?.
Діти. Буратіно пішов навскіс, через перехрестя.
Вчитель. А ось і Буратіно. Сідай і слухай. (заходить Буратіно і шкандибає).
Презентація ПДР
Завдання для Буратіно. Як перейти від дому до цирку?
Буратіно показує
Вчитель. Буратіно запам’ятай не можна переходити перехрестя навскіс.
Відео нашого мікрорайону
Вчитель. Діти, хто з вас живе на 4, 5 Зарічному? (виходять)
Покажіть, як ви йдете до школи.
Презентація – план
Вікторина. (За правильну відповідь – фішка).
1. З якої сторони потрібно обходити машину? Зліва.
2. Який сигнал світлофора дозволяє перехід?
3. Які машини можуть їхати без сигналу?
4. Де повинні ходити пішоходи якщо немає тротуарів?
5. Як потрібно обходити трамвай?
6. Де потрібно переходити дорогу?
7. Які є види дорожніх знаків?
Підсумок заняття.
-        Що ми вивчали протягом веселої години?
-        Що вам найбільше сподобалось?

Вручення медалей «Знавець правил вуличного руху».
Виступ інспектора ДАІ.


 

Проект: «Вогонь – друг чи ворог?»


Мета. Закріпити знання дітей про причини виникнення пожежі, про дотримання пожежної безпеки при користуванні електроприладами, при влаштуванні новорічних ялинок, про обережне поводження з усіма джерелами вогню. Знайомити дітей з професією пожежника. Сприяти запобіганню пожеж, що виникають від гри дітей з вогнем.
І. Розробка проекту – плану діяльності дітей для досягнення поставленої мети.
1. Історія виникнення вогню.
2. Руйнівна сила пожежі.
3. Причини пожежі та правила пожежної безпеки:
3.1. Користування печами та грубами.
3.2. Неправильне користування електроприладами.
3.3. Телевізор все ж таки загорівся.
3.4. Рятування від диму.
3.5. Коли новорічна ялинка стає небезпечною.
3.6. Пожежник – героїчна професія.
3.7. Інсценування вірша «Андрійко грався сірниками».
3.8. Інсценування казки «Зайко – хвалько».
3.9. Ситуація «Пригоди біля ялинки».
3.10. Конкурси «Дорога кожна секунда», «Врятувати вірних друзів».
3.11. Огляд дитячих малюнків з питань пожежної безпеки.
ІІ. Виконання проекту
Учитель. Сьогодні ми покажемо виконання проекту «Вогонь – друг чи ворог?» (слайд 2).

Для розкриття даної теми, ви виконували ряд завдань, використовуючи Інтернет, книги, енциклопедії, добирали різні відомості, малюнки для слайдів, вірші, казки, конкурси, виконали малюнки з правил пожежної безпеки.
Отже, розпочинаємо нашу роботу. Спочатку послухаємо ваші повідомлення.
1. Історія виникнення вогню. (слайд 3)

Тисячі років тому люди навчилися добувати вогонь. Існує легенда, що у прадавні часи на Землі з'явилися люди, які вигукували: «Навіщо ми з'явилися на світ? Ми нічого не вміємо і не знаємо. Нам холодно і страшно! Хто нам допоможе?»
Тоді син олімпійського бога на ім'я Прометей викрав вогонь, який палав на горі Олімп лише для богів, і приніс його людям на землю. Прометей навчив людей користуватися вогнем. Боги ж розгнівалися на Прометея і жорстоко покарали його: прикували до скелі в горах Кавказу. Але люди почали неправильно користуватися вогнем.
2. Руйнівна сила пожежі. (слайд 4)

Ще у 64 році нової ери у Римі сталася велика пожежа. Рим був найбільшим та найкрасивішим містом у світі. Його прикрашали тріумфальні арки, галереї, величні палаци. Але вулиці були дуже вузькими для руху і небезпечні вночі. У місті часто спалахували пожежі.
У той час імператором Рима був Нерон. Він любив видовища, ігри та всілякі розваги, недбало ставився до навколишнього середовища. Це призвело до страшної пожежі, в якій загинуло багато людей. Майже все місто згоріло.
3. Причини пожежі та правила пожежної безпеки.
3.1. Користування печами та грубами. (слайд 5)

У сільських хатах часто користуються печами та грубами. Які опалюються дровами, вугіллям. І тут вкрай необхідна обережність: треба вчасно відчиняти та зачиняти заслінку, стежити, щоб жодна жаринка не впала на підлогу.
3.2. Неправильне користування електроприладами. (слайд 6)

Пожежі виникають і через неправильне користування електропобутовими приладами: прасками, комп’ютерами, тощо. Неможна вмикати багато приладів в одну розетку. Через перевантаження мережі може виникнути пожежа.
3.3. Телевізор усе ж таки загорівся. (слайд 7)

Що ж робити? Треба швидко вийняти електровилку, а не шнур, з розетки. Якщо телевізор і далі горить, потрібно накрити його щільною тканиною чи ковдрою. Негайно телефонуй 101 і викликай пожежників, клич дорослих, не намагайся загасити полум’я сам. До прибуття пожежників перекрий газ. Спробуй мокрою ганчіркою загасити вогонь.
3.4. Рятування від диму. (слайд 8)

При пересуванні задимленим шляхом намагайся здолати його повзком. Затримуючи дихання або прикривши рот і ніс вологою хусткою, рушником.
3.5. Коли Новорічна ялинка стає небезпечною? (слайд 9)

Дорослі і діти люблять зустрічати свято Нового року. Ялинку прикрашають саморобними іграшками з паперу, вати, чіпляють до гілочок бенгальські вогні та саморобні електрогірлянди. Мало хто думає про можливі наслідки. Ялинка може загорітися.
Якщо ялинка почала горіти:
- передусім необхідно витягнути електровилку з розетки;
- ялинку повалити на підлогу, щоб полум’я не піднялося в гору та не   перекинулося на меблі, шпалери;
- палаючу ялинку накрити щільною тканиною або залити водою;
- терміново викликати рятувальну службу (101).
3.6. Пожежник – професія героїчна. (слайд 10)

А як же гасять пожежу і як це відбувається?
Для гасіння пожежі використовують спеціальні машини. Які називають пожежними. Вони пофарбовані у червоний колір з білими смугами, мають синій вогонь і сирену.
У кожній машині є командир підрозділу. Кожний пожежник добре пам’ятає свої обов’язки і чітко їх виконує. Один пожежник разом з водієм підключає забірний рукав насоса автомобіля до води, другий – розкачує скатки пожежних рукавів, третій – приєднує їх до пожежного насоса, що на автомобілі, четвертий – з приєднаним до рукава стволом біжить до осередку пожежі, щоб її гасити, інші ставлять висувну пожежну драбину. Є серед команди відповідальні за евакуацію людей, збереження майна.
Робота в пожежників дуже небезпечна. Їм доводиться не тільки боротися з вогнем, а й рятувати життя людей. Пожежники готуються до героїчного дня кожний день.

 3.7. Інсценований вірш «Бавився Андрійко сірниками».
Автор. Бавився Андрійко сірниками,
             плескала в долоні рада мама:
Мама. Ти дивись, таке мале, а спритне –
            Вже й сірник собі саменьке витре.
  (Андрійко сидить і чиркає сірниками).
Автор. Якось раз, як ліг Андрійко спати,
             Вийшла мати на годину з хати
             Спав завжди малюк в обідню тишу,
             Того ж дня прокинувся раніше.
Андрійко. Мамо! Мамо! Де ж ти? О! сірники,
                   Зараз буду гратись. (чиркає сірники)
Автор. Переплакав, не докликавсь мами
             І почав забавки з сірниками.
             Чиркне сірник – і тої ж миті
             Кине у відро, де всяке сміття…
             А коли вогнем взялась доріжка,
             Заховавсь Андрійко наш під ліжко.
Андрійко. Ой, що ж робить? Хата горить!
Автор. А коли вогнем взялася хата,
             Як підбита птаха, билась мати:
Мати. Ой, рятуйте, люди!.. Сину, сину!
           Ой, рятуйте… В хаті, там.. дитина…
Автор. Прикриваючи собою, обережно
             винесли хлопця з полум'я пожежники,
             а в Андрійка сірників коробка.
Мати. Ой, лишенько, тепер я зрозуміла:
           Я – винна, винна…, сірники в руках дитини – міна.
Діти читають вірш Грицька Бойка «Сірничок»
Погляньте, малята, на цей сірничок:
червона голівка, жовтенький бочок,
на вигляд – звичайний: тонкий і малий,
буває він добрий, буває і злий.
          Він може зігріти, зварити обід,
          він плавить метал і розтоплює лід.
          А може і ліс велетенський спалити,
          майно, і будинок, і все спопелити.
          Малята, ви будьте з вогнем обережні
          і вивчіть всі правилі протипожежні!...
3.8. Інсценування казки «Зайченя – хвалько»
Ведучий. Не за горами високими, не за морями глибокими, а біля лісу, на лузі зустрілися двоє друзів: Зайченя-хвалько та Півник-трудівник. Діти, уважно ж послухайте, про що ж вони сперечаються. (Виходить Зайченя і Півник).
Зайченя. Давай, підемо погуляємо.
Півник. А уроки?
Зайченя. Півнику, та встигнеш ти ще ті уроки зробити, краще побігли до озера, покупаємось.
Півник. А таблицю множення хто буде на завтра вчити?
Зайченя. Та що там її вчити. Дивись, шість на шість – 36, сім на сім – 47.
Півник. Завжди ти, Зайчику, поспішаєш. А тому і помиляєшся. Сім на сім буде 49. Але ж треба на завтра ще й оповідання прочитати з цікавою назвою «Вогонь – друг чи ворог?».
Зайченя. Ех ти, Півнику! Слухай мене – і будеш розумним. Навіщо нам читати. По дорозі до озера розпитаємо про це дорослих звірів і будемо знати: ворог чи друг.
Півник. Ану ж давай спитаємо котика, який он іде нам на зустріч.
Зайченя. Котику, як ти гадаєш, вогонь нам друг чи ворог?
Котик. Звичайно друг! Узимку я натоплю піч і буду собі в теплі дивитися телевізор, ще й ковбаску їсти.
Зайченя. От бачиш, як просто. Спитали і все.
Півник. Спитаємо в лисички. (Вибігають за куліси).
За кулісами чути крик: Рятуйте! Пожежа! (Вибігає захеканий зайчик).
Зайченя. Горить будинок лисички. Півник рятує лисеня, а лисичка кудись пішла. Мені треба викликати пожежників, а я не прочитав оповідання і не знаю, як же викликати і який номер.
Ведучий. (до дітей). Допоможемо Зайчикові!?
Діти. Треба набрати 101.
Зайчик. Спасибі. (Набирає номер по телефону, швидко і схвильовано кричить у трубку). Алло, пожежники! Негайно приїздіть сюди. Пожежа! Горимо! (Слухає запитання по телефону) Як куди? Сюди! Ви що, не бачите! Он горить! (Вішає трубку і біжить до Лисички).
Ведучий (до дітей). А чи все правильно зробило Зайченя?
Діти. Ні, він не назвав адреси. А треба так: Алло! Говорить Зайчик. Пожежа в лісі. Вулиця Соснова, номер вісім. Горить лисиччина хатка біля озера. (На сцену вибігають два пожежники з відрами і співають).
           Ми пожежники – приїхали сюди,
           не жаліємо води, -
           гасимо пожежі!
           Всі повинні пам'ятати,
           Що з вогнем не можна грати!
(Біжать за куліси).
Ведучий (до дітей). А що треба робити, коли поблизу немає телефону?
Діти відповідають: хто побачив пожежу, треба повідомити про це дорослих, бігти і кликати на допомогу. (На сцену виходять пожежники, Півник і Зайченя).
Пожежник (до Півника та Зайченяти). Молодці, друзі! Ви врятували життя маленькому лисеняті. Мами їхньої не було вдома, а воно почало гратися сірниками і не помітило, як загорівся будинок. Злякалося і забилося в куток. Так могло і загинути. Та Півник, молодець, врятував його. А ми загасили вогонь.
Зайченя. Як здорово, раз, два – вогонь загасили водою.
Ведучий. А чи все, що горить, можна гасити водою?
Пожежник. Не можна гасити водою бензин, гас, електричні нагрівальні прилади, якщо вони ввімкнені в сіть. Ну, нам вже час. Ми пішли. До побачення.
Зайченя. Тепер уже неодмінно прочитаю оповідання про пожежу та вивчу правила додержання пожежної безпеки. А давайте читати разом, а яке слово я не зможу прочитати, скажете всі разом.
І малятам, і звірятам
дуже добре треба знати,
Сірники не для забави
З ними страшно… (грати).
Зайченя. Розгорівсь утюг твій дуже,
                Що робити будеш друже?
                За гаряче не хапай
                Із розетки…
Діти…    вимикай
Зайченя. Знати повинен учень кожний:
Щоб похід був до ладу
Жартувать з вогнем не можна
Ліс потрапить у …
Діти…    біду
Зайченя. Вивчіть правила пожежні:
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна
Жартувать з вогнем …
Діти… не можна
3.9. Інсценівка «Пригода в лісі»
Ведучий. Наше зайченятко стало вже мудрим, обережним. Тепер воно і других може навчати правил пожежі. От одного разу пішло Зайченятко до Лисички зустрічати Новий рік. Поставили ялинку і давай веселитися.
Зайчик. Дивись,  Лисичко, яка красуня наша ялинка.
Лисичка. А давай прикрасимо її бенгальськими вогнями.
Зайчик. А як це? Чи правильно ми робимо?
Лисичка. Правильно. Ось дивись. Я запалю вогник і буду ним махати. Щоб сипались іскри. (Лисичка запалила бенгальський вогник і почала весело крутитися з ним. Раптом загорілася ялинка).
Лисичка. Ой, рятуйте! Горимо! Що робити?
Зайчик. Не панікуй. Дивись, що треба робити:
- спочатку треба витягнути електровилку з розетки;
- потім повалити ялинку на підлогу, щоб полум’я не піднялося вгору і не перекинулося на меблі, шпалери;
- палаючу ялинку накрити щільною тканиною, або залити водою;
- якщо ялинка і далі горітиме, то треба швидко викликати рятувальну  службу 101 і сказати:
- Алло, у нас пожежа. Селище Балахівка,  Шкільна, 4. Говорить Зайчик.
Лисичка. Та у тебе опіки. Зараз я тебе полікую. Зробимо компрес з оцту, або прикладемо терту картоплю чи м’якуш гарбуза. А в тебе ще й подряпини! Треба промити водою, потім перекисом водню, змазати зеленкою і перев’язати бинтом.
3.10. Конкурси.
Ведучий. А зараз проведемо конкурси.
Конкурс 1. «Дорога кожна секунда».
У конкурсі беруть участь два водії, яким треба швидко провести свої «пожежні машини» до місця пожежі. Гравці, накручують шнур на паличку, намагаються швидко наблизити до себе «пожежні машини».
Виграє спритніший.
Конкурс 2. «Врятувати вірних друзів».
Беруть участь два учні. Одному з учасників зав'язують очі, пояснюючи, що в кімнаті, де знаходяться вірні друзі-іграшки, виникла пожежа, очі застилає дим, погано видно. По сигналу ведучого учасник конкурсу прагне схопити якнайбільше іграшок, щоб винести їх з «палаючої квартири».
Виграє той, хто більше врятує іграшок.
3.11. Огляд дитячих малюнків з питань пожежної безпеки.
ІІІ. Підбиття підсумків виконання проекту.
Ведучий. А тепер зробимо висновки. Будуть працювати дві групи.
Перша група готує висновок про те, коли вогонь є другом людини, друга – про те, коли вогонь стає ворогом.
Учні колективно зачитують висновок на слайді (слайд 11).
Вогонь – друг тоді, коли ми обережно користуємося ним. Але він стає ворогом – коли ми забуваємо, яку небезпеку несе він у собі.
Будьте обережні з вогнем у побуті!





Немає коментарів:

Дописати коментар